donderdag 7 september 2017

Zomaar wat dingen waar ik zó van hou

Het geluid van zwaluwen
en de harsigwarme geur van dennenbossen
want dan weet ik dat het zomer is
En dan...
de weldadige warmte
voor mijn arme, beurse schouder.

Geur van ozon na de regen
en blauwe flitsen over de Maas
of in het Jaomerdal

En aalscholvers,
die ik voor het eerst écht zág
langs de kanaalweg.
Wonderlijk wijde vleugels
beetje creepy
"Hé aalscholvers", dacht ik toen
(ik weet nog steeds niet hoe ik dat wist)

En dan: Wanneer zij, gedachteloos
haar dingen vertelt
voor éventjes vergeet dat ik haar moeder ben.

Of: warm zand tussen mijn tenen
en schreeuwende meeuwen
en de zoute wind en
Huid die brandt en door en door
verwarmd geworden is.

Of jij die ligt te slapen.
De driehoek van jouw
rug en schouders
Zacht, zo zacht
en sterk

De valk die vol vertrouwen valt.
Bám.
Dág muis...

2 opmerkingen: